Blog


17.07.2017

Jak wybrać grupę docelową reklam na facebooku?

Zastanawiasz się jak stworzyć grupę docelową dla reklam? Pokażemy jak kierować reklamy na Facebooku, by trafiały do Twoich potencjalnych klientów.



Jak wybrać grupę docelową reklam na facebooku?

Kieruj reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców

Jeżeli decydujesz się na wykupienie płatnej promocji, nie kieruj jej do wszystkich, ustaw odpowiednią grupę docelową, do której Twoja strona ma być kierowana - np. młode kobiety, które mają w swoich zainteresowaniach modę i urodę, mieszkające w Twojej okolicy.

Jeśli chcesz określić grupę docelową dla reklam na facebooku musisz wykonać kilka kroków, takich jak:

Wybrać określoną, zawężoną grupę odbiorców reklamy:
Twoja reklama będzie skuteczniejsza jeśli dotrzesz do określonej grupy odbiorców. Możesz ją osiągnąć dzięki wybraniu w ustawieniach dodatkowych opcji takich jak: określone zainteresowania, zachowania i dane demograficzne.

Zainteresowania:
Możesz dotrzeć do konkretnych odbiorców uwzględniając ich zainteresowania. W sytuacji gdy wybierzesz niewiele opcji zainteresowań spróbuj wykorzystać powiązane tematy, dzięki temu zwiększysz zasięg reklam.

Dane demograficzne:
Wybierając potencjalne osoby jako odbiorców nie stosuj ograniczenia ze względu na wiek i płeć. Docieraj do jak największej liczby odbiorców niezależnie od ich wieku i płci. Podczas ustawień możesz wybrać kilka opcji takich jak np: ukończone szkoły, miejsce zamieszkania, wydarzenia z życia itp. Jeżeli Twoja firma oferuje np. zabawki, to odbiorcami reklam niech będą młode matki z dziećmi.

Zachowania:
Określaj odbiorców biorąc pod uwagę ich nawyki związane np. z zakupami czy z stosowaniem określonych urządzeń. Jeżeli prowadzisz firmę, która zajmuje się szyciem sukien ślubnych to kieruj reklamy do osób świeżo zaręczonych.

Połączenia:
Możesz dotrzeć także do osób, które już nawiązały kontakt z Twoją firmą, wybierając opcję poleczeń. Opcja ta pomaga dotrzeć do listy osób, które nawiązały już połączenie ze stroną Twojej firmy umieszczonej na Facebooku, czy po przez określoną aplikacją lub konkretne wydarzenie. W przypadku gdy chcesz zwiększyć liczbę polubień twojej strony musisz wyłączyć opcję targetowania osób, które już ją polubiły.

Tak w facebook Ads wygląda zakłada do określania grupy docelowej.

wybór grupy docelowej

Pytania na które odpowiadamy w tym artykule:
Jak kierować reklamy na facebooku?


Oceń artykuł:

przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy

Kategorie wpisów na blogu

Najnowsze wpisy

Szukasz specjalisty od reklamy na Facebooku?
skorzystaj z naszych usług!

Kampanie reklamowe na Facebooku

 

Social media