11.03.2018
Do takich specyficznych sektorów należy z pewnością branża nieruchomości. Artykuł ten przybliży podstawowe zasady budowania witryny dla przedsiębiorstwa działającego jako deweloper budowlany.
U schyłku drugiej dekady dwudziestego pierwszego wieku marketing internetowy odgrywa znaczącą rolę w każdej branży. Dobrze zaprojektowana strona internetowa może być dla przedsiębiorcy na wagę złota, jednak przygotowując witrynę należy pamiętać, że w niektórych dziedzinach specyfika rynku może mieć wpływ na to, w jaki sposób powinna wyglądać strona. Do takich specyficznych sektorów należy z pewnością branża nieruchomości. Artykuł ten przybliży podstawowe zasady budowania witryny dla przedsiębiorstwa działającego w tej dziedzinie.
Ta zakładka należy do najbardziej niedocenianych elementów każdej strony firmowej. Wbrew pozorom potencjalni klienci zazwyczaj zwracają uwagę nie tylko na to, co chcą kupić, ale również od kogo. Jest to szczególnie ważne na poletku mieszkaniowym, gdyż tego typu interesy wiążą się zazwyczaj ze sporymi sumami pieniędzy. Dlatego warto zamieścić nieco informacji o sobie i o swojej firmie, zważając przy tym na to, aby przedstawić przedsiębiorstwo jako rzetelne i warte zaufania, najlepiej korzystając z konkretnych przykładów.
Bardzo ważne miejsce na stronie każdego dewelopera. To tutaj umieszczamy wszelkie informacje na temat prowadzonej inwestycji, włączając w to zarówno konkretne dane i liczby, a także ciekawostki związane choćby z miejscem położenia budynku. Należy przy tym pamiętać o umiarze, jednak nie da się zaprzeczyć, że dodatkowe informacje mogą dać przewagę nad konkurencją już na etapie przeszukiwania stron internetowych przez klienta.
Świetnym pomysłem jest fotografowanie inwestycji na bieżąco, by później na stronie zamieścić swoisty timelapse. Takie dzieła, o ile odpowiednio zmontowane, mogą posłużyć również do przeprowadzenia kampanii viralowej. Filmy z drona to również doskonała metoda na pokazanie okolicy lub skończonej inwestycji.
W tej zakładce możemy umieszczać przeróżne notki dotyczące firmy i całej branży. Mile widziane wpisy o uczestnictwie w przeróżnych targach, zmianach w prawie mieszkaniowym i tym podobne. Odpowiednio prowadzona zakładka pozwoli stworzyć wrażenie firmy która naprawdę dba o swoich klientów. Z pewnością opłaci się zadbać o odpowiednią jakość zamieszczanych tekstów- niektóre mogą nie stracić na aktualności przez wiele lat, i jeszcze długo będą świadectwem zaangażowania naszego przedsiębiorstwa.
Jeśli budynek jest dopiero w budowie to trudno będzie go sprzedać za pomocą samych planów architektonicznych. Dla jednego z naszych klientów zamontowaliśmy na stronie specjalną prezentację, która pozwala na przeglądanie oferty w bardziej interaktywny sposób:
- Klient może wybrać kondygnacje bezpośrednio z poziomu rzutu z zewnątrz:
- Następnie klika na zaznaczone kolorem zielonym wolne mieszkanie
- Jego oczom ukazuje się plan konkretnego mieszkania oraz jego parametry
Taka prezentacja pozwoli klientowi na wizualny podgląd planowanej inwestycji oraz łatwiejsze wyobrażenie sobie rozlokowania jej mieszkań.
Jest to doskonałe miejsce na zamieszczenie szczegółowych danych kontaktowych, włącznie z numerami telefonów i adresami e-mail przedstawicieli. Ze względu na wciąż rosnącą ilość użytkowników smartfonów mądrą opcją wydaje się być zamieszczenie prostego kodu, dzięki któremu numery telefonów staną się „klikalne”. Bardzo dobrze sprawdza się również mapka z planem dojazdu do biura. W jej ramach warto wykorzystać usługę Google Moja Firma, co przełoży się również na optymalizację wyników wyszukiwania.
Budując oraz redagując witrynę dla przedsiębiorstwa w sektorze mieszkaniowym należy zwrócić szczególną uwagę na poprawność językową zamieszczanych tekstów. Klienci nie biorą na poważnie firm które obracając sporymi pieniędzmi nie potrafią zachować odpowiednich standardów. Treści na stronie powinny być regularnie aktualizowane- nie można pozwolić sobie na to, by klienci dzwonili z zapytaniami o nieaktualną już informację, gdyż niszczy to dobry wizerunek firmy.
Strona dla dewelopera powinna charakteryzować się odpowiednim wyglądem. Dziś królują przejrzyste strony, dostosowane do przeglądania na wielu różnych urządzeniach, w tym mobilnych. Nie wolno jednak popadać w skrajności- wskazana jest równowaga pomiędzy prostotą a oryginalnym designem. Dzięki temu witryna będzie odznaczać się na tle konkurencji, pozostając łatwą w przeglądaniu. O ten ostatni aspekt można też zadbać dzięki tak zwanej zasadzie trzech kliknięć- w celu odnalezienia interesującej go informacji użytkownik powinien wykonać nie więcej niż trzy kliknięcia. W ten sposób strona nie odstrasza klientów mniej obeznanych z komputerami.
Ponadto powinniśmy zadbać również o optymalizację wyników wyszukiwania w internecie, korzystając z dostępnych rozwiązań SEO. Nie jest dobrym pomysłem sztuczne napędzanie ruchu poprzez zamieszczanie słów kluczowych niekoniecznie związanych z tematyką strony. Lepiej budować ruch w oparciu o dopasowane frazy, z których w naturalny i niewymuszony sposób mogą korzystać zamieszczane w witrynie teksty. Klient który znajdzie się na stronie zbudowanej według tych zasad z pewnością będzie przekonany, że ma do czynienia z firmą, która rzeczywiście zna się na rzeczy.
Oceń artykuł:
przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy
Szukasz specjalisty od projektowania stron?
skorzystaj z naszych usług!
Tworzenie stron internetowych