Blog


24.02.2018

Tworzenie strony dla firmy transportowej

Postęp technologiczny wymusza na przedsiębiorcach dostosowanie swojego podejścia do oczekiwań klientów. Większość klientów spodziewa się, że firma transportowa z której usług chcą skorzystać posiada swoją stronę internetową.



Tworzenie strony dla firmy transportowej

Jest to sektor, w którym kluczowe znaczenie ma czas, dlatego strony firm powinny być jak najbardziej przejrzyste i łatwe w obsłudze. Wymogiem dzisiejszych czasów jest również dostosowanie witryny do przeglądania na różnych urządzeniach - część użytkowników przegląda internet za pośrednictwem dużego ekranu komputera, inni natomiast korzystają z zaledwie kilku-calowych telefonów komórkowych.

Również jakość połączenia z siecią nie jest tu bez znaczenia- strona powinna być jak najlepiej zoptymalizowana, tak, aby uniknąć sytuacji, w której klient zniechęci się długim czasem ładowania strony i odwróci się w stronę konkurencji. Przy tym wszystkim warto jednak pamiętać o tym, że większość ludzi to wzrokowcy, i jeśli nasza strona nie będzie wyglądać dla nich atrakcyjnie, prawdopodobnie nie uznają oni naszego przedsiębiorstwa za wiarygodne.

Lata doświadczeń i obserwacji stron różnych firm w branży transportowej pozwoliły nam wyklarować pewien schemat konstruowania takich witryn. Aby zamieścić wszystkie informacje w jak najbardziej przejrzysty sposób, na stronie powinniśmy zamieścić kilka podstawowych zakładek. Wizytówką naszej firmy transportowej jest oczywiście strona domowa. Wypada zamieścić na niej przekrój informacji o przedsiębiorstwie, być może w towarzystwie kilku zdjęć pokazujących nas w pozytywnym świetle, na przykład w formie pokazu slajdów.

Szersze informacje na temat tradycji i specjalizacji firmy możemy zamieścić w zakładce „O nas”. Postarajmy się zamieścić tam jak najwięcej konkretnych informacji, na przykład opisać naszą flotę czy wymienić posiadane zezwolenia, zamiast sypać ogólnikami.

W przypadku posiadania większej liczby licencji warto wymienić je w oddzielnej podstronie, „Certyfikaty/Zezwolenia”. Możemy pokazać nawet skany dokumentów, aby podnieść wiarygodność przedsiębiorstwa. A skoro mowa o wiarygodności, dobrym pomysłem byłoby zdobyć pisemne referencje od naszych największych klientów. Aby ułatwić cały proces możemy sami spróbować zredagować taki dokument, aby później tylko podesłać go kontrahentowi do wglądu i podpisu. Nie można przy tym zapomnieć o tym, że jeśli referencje będą nieszczere, możemy stracić zaufanie naszego dotychczasowego klienta.

Oto doskonały przykład zastosowania zakładek na stronie firmy transportowej:

Zatrzymajmy się na chwilę przy opisie floty. Warto dostosować go do specjalizacji naszej firmy. Na przykład, jeśli zajmujemy się przewozem osób, dobrze byłoby wymienić liczbę miejsc siedzących i przestrzeni bagażowej, ilość kierowców na trasie, obecność telewizora, klimatyzacji, wifi, przestrzeń dla nóg i tym podobne informacje.

Z kolei dla firmy zajmującej się transportem towarowym ważne informacje obejmują maksymalne gabaryty i tonaż przewożonych towarów, możliwość zamknięcia pojazdu na czas transportu i zabezpieczenia go przed deszczem, zachowane standardy bezpieczeństwa i higieny transportu, i tak dalej.

Galeria Zdjęć

W jednym i drugim przypadku warto również dodać galerię zdjęć, w której postaramy się uchwycić dodatkowe atuty naszej oferty w taki sposób, by oszczędzić potencjalnemu zleceniodawcy zbędnego czytania. Oglądając zdjęcia klient bez problemu dostrzeże, że nasza flota jest wyposażona na przykład w chłodziarki, lub że oprócz zwykłych busów do przewozu osób posiadamy również kilka dużych, nowoczesnych autokarów.

Cennik i rezerwacja online

Świetnym pomysłem jest umieszczenie cennika, w którym czarno na białym możemy pokazać, że nie rzucamy słów na wiatr, i nasze ceny rzeczywiście są przystępne w porównaniu z konkurencją o podobnym standardzie. Aby dodatkowo wykorzystać ten atut, możemy wykorzystać również gotowe skrypty rezerwacji miejsc. Decydując się na takie rozwiązanie trzeba jednak pamiętać o tym, by na bieżąco weryfikować wszystkie nadsyłane rezerwacje, tak, aby uwzględnić je przy sprzedaży biletów.

Można to rozwiązać na przykład w taki sposób jak na screenie ze strony naszego klienta:

Jeśli uznamy ten pomysł za odpowiedni dla naszej firmy, warto pójść o krok dalej i skorzystać również z narzędzi do sprzedaży biletów online. W ten sposób zminimalizujemy straty, gdyż wiele osób rezerwujących bilety przez internet będzie wolało od razu sfinalizować transakcję. Dzięki temu niezależnie od tego, czy dana osoba skorzysta z zarezerwowanego przejazdu czy nie, przedsiębiorstwo nie będzie stratne.

Kontakt

Kolejnym ważnym elementem każdej witryny firmowej są dane kontaktowe. Oczywiście powinniśmy poświęcić im oddzielną zakładkę, jednak doskonale sprawdza się również podanie choćby numeru telefonu w widocznym miejscu na każdej podstronie. Dzięki prostemu kodowi html

<a href=”tel:+4855555555”>555 555 555</a>
możemy sprawić, że nasz numer telefonu będzie klikalny, to jest klient korzystający z przeglądarki w telefonie będzie mógł kliknąć w link, aby połączyć się bezpośrednio z nami.

Na zakończenie

Podsumowując, strona przedsiębiorstwa transportowego powinna być przejrzysta i dostosowana do przeglądania na różnych urządzeniach, zachowując przy tym atrakcyjny dla oka design. W każdej z zakładek należy przedstawić konkretne dane zamiast lania wody, tak, aby klient był przekonany o naszej kompetencji. Najważniejsze elementy, takie, jak dane kontaktowe, powinny być dodatkowo wyeksponowane. Dobrze byłoby również, gdyby część informacji przedstawiona została w formie zdjęć, tak, aby nie zniechęcać użytkowników zbyt dużą ilością tekstu. Zachowanie równowagi pomiędzy tymi wszystkimi zasadami jest szczególnie trudne, dlatego przy tworzeniu strony firmowej warto skorzystać z usług specjalisty.


Oceń artykuł:

przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy

Kategorie wpisów na blogu

Najnowsze wpisy

Szukasz specjalisty od projektowania stron?
skorzystaj z naszych usług!

Tworzenie stron internetowych

 

Social media