24.02.2018
Poszukiwania specjalisty rozpoczynamy zazwyczaj w Internecie, a nie tak jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu - rozpytując wśród rodziny i znajomych.
Szeroki dostęp do Internetu sprawia, że coraz częściej przed zakupem przedmiotu, czy skorzystaniem z danej usługi Polacy sięgają po opinie umieszczane na odpowiednich stronach w sieci. Jak pokazują badania sektor medyczny nie jest w tym przypadku odosobniony. Poszukiwania specjalisty rozpoczynamy zazwyczaj w Internecie, a nie tak jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu- rozpytując wśród rodziny i znajomych.
(z punktu widzenia pacjenta), do których należą:
Każdy lekarz na swojej stronie internetowej powinien umieścić pełne dane osobowe, a także przysługujący mu tytuł naukowy, bądź też zawodowy. Miłym akcentem będzie wprowadzenie kilku informacji z własnego życiorysu, a także opis własnej drogi zawodowej.
Pacjenci zazwyczaj są lepiej nastawieni do lekarzy, którzy zdobywali swoje doświadczenie w wielu miejscach, dlatego warto poinformować ich o innych placówkach, w których konsultujemy lub też konsultowaliśmy w przeszłości.
Część lekarzy decyduje się na wprowadzenie zdjęć, które pozwalają pacjentowi na zapoznanie się z aparycją lekarza. Zaleca się jednak, by nie były to zdjęcia prywatne, lecz te związane z pracą zawodową- wszak lekarz to nie kolega z podwórka i pacjenta nie interesują jego zagraniczne wyjazdy wakacyjne.
W przypadku placówek medycznych punkt ten powinien zawierać wszystkie usługi, które w danym miejscu są wykonywane, a także wysokość ich odpłatności. W przypadku częściowego kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia należy jasno zaznaczyć, które zabiegi i konsultacje są bezpłatne, a które wymagają dodatkowych opłat .
Lekarz oferujący swoje usługi w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej także powinien zapoznać potencjalnego pacjenta z rodzajem konsultacji, które oferuje. Wszak nie każdy lekarz internista posiada przenośny aparat USG, tak samo jak nie każdy chirurg może zapewnić pacjentowi miejsce w prywatnej klinice tzw. jednego dnia.
Odpowiednie pozycjonowanie strony w Google pozwoli pacjentowi na bezpośrednie wyszukanie strony lekarza poprzez wpisanie dręczących go objawów. Należy o tym fakcie pamiętać podczas tworzenia własnej witryny. Warto zatem opisać każdą z usług na osobnych podstronach bo daje im to dodatkowa siłę w rankingu wyszukiwarki. Nie zapominajmy przy tym o ogólnym i zbiorczym przedstawieniu wszystkich usług np. w zakładce oferta tak by klient mógł łatwo znaleźć ją w naszej witrynie.
Coraz częściej na stronach internetowych lekarzy umieszczany zostaje kalendarz, w którym widnieją wolne terminy możliwych konsultacji. Aspekt ten ma sens jedynie w przypadku jego ścisłego powiązania z rejestracją telefoniczną oraz osobistą.
Brak korelacji pomiędzy różnymi rodzajami rejestracji może stać się powodem odejścia wielu pacjentów do konkurencji. Widniejące na stronie internetowej, a niedostępne w rzeczywistości terminy konsultacji są często przez pacjenta nie do wybaczenia. Podany w tym miejscu numer telefonu także może rozwiać wszelkie wątpliwości.
Warto, by rejestracja online związana była z działaniem zwrotnym będącym potwierdzeniem umówionej wizyty.
Ceny oferowanych usług umieścić można zarówno w sekcji oferowanych usług, jak i osobno. Jasne i klarowne przedstawienie wysokości czekających pacjenta opłat pozwoli na znaczne zmniejszenie czasu upływającego podczas płatności- pacjent będzie miał wtedy zazwyczaj odliczoną wcześniej sumę pieniędzy.
Na podstronie tej powinna znajdować się również informacja dotycząca płatności przy pomocy karty kredytowej, a także możliwych systemów ratalnych. Jeżeli taka możliwość nie występuje- należy to zaznaczyć.
Wizyta u ginekologa, urologa, czy gastroenterologa wymaga zazwyczaj wcześniejszego przygotowania. Przekazanie jasnych zaleceń sprawi, że pacjent nie będzie czuł się skrępowany podczas samej wizyty.
Zobacz jak rozwiązaliśmy to na stronie jednego z naszych klientów:
W miejscu tym umieścić można również potrzebne w czasie konsultacji przedmioty takie jak np. wypisy opisujące wcześniejsze hospitalizacje, kartę zawierająca pobierane leki, a także inne, przeprowadzane przez specjalistów konsultacje. Jedynie pełny obraz stanu chorobowego pacjenta pozwoli na dobre postawienie ostatecznej diagnozy i wdrożenie odpowiedniego leczenia.
Poradnik dla pacjenta powiązać można także z radami, które zostały stworzone przez samego lekarza. Sezon grypowy nadciąga? Zapisz kilka zaleceń, które zostaną umieszczone na Twojej stronie internetowej.
Odpowiednie kody HTML umożliwiają bezpośrednie przekierowanie do trybu dzwonienia po kliknięciu w odnośnik z numerem telefon- warto o tym pamiętać. Dla pacjenta tego typu zabieg będzie ułatwieniem, a dla lekarza stanie się większą liczbą przyjętych pacjentów.
Coraz częściej pacjenci korzystają z mobilnych smart-fonów. Warto, by nasza strona ładowała się również poprzez sieć komórkową. Można rozwiązać dzięki nowej technologi zwanej RWD, czyli responsywne strony internetowe. Dodam, że od kliku lat standardowo wdrażamy je dla wszystkich naszych klientów (zobacz ofertę).
Jeżeli posiadamy podstronę na portalu takim jak np. "Znany Lekarz" możemy ją powiązać z stroną prywatną i udostępnić pacjentom opinie i komentarze dotyczące naszej pracy.
Jak widać aspektów, o których należy pamiętać podczas tworzenia strony jest bardzo wiele. Jednak idealnie prowadzona strona to nie tylko nasza wizytówka, to również narzędzie pozwalające nam na przyciągnięcie potencjalnego klienta.
Oceń artykuł:
przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy
Szukasz specjalisty od projektowania stron?
skorzystaj z naszych usług!
Tworzenie stron internetowych