Blog


06.02.2018

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Założenie wizytówki firmy w Google Moja Firma (dawne Centrum Firm Lokalnych) wcale nie jest skomplikowane. Sprawdź, jak łatwo możesz poinformować innych o swojej działalności z wykorzystaniem tej zaawansowanej usługi.



Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Od czego zacząć?

Żeby móc powiadomić innych o prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej w ramach usług realizowanych przez Google, należy posiadać adres konkretnej firmy, na który będziemy otrzymywać pocztę. Istotne jest, w jakiej lokalizacji posiadamy naszą firmę. Jeśli znajduje się ona np w jednej z podlubelskich miejscowości to nawet jeśli działa na terenie Lublin, będzie miała trudniej w uzyskaniu pozycji w wynikach z tego miasta.

Zakładanie konta

Pierwszą rzeczą o której musimy pamiętać jest... założenie konta w Google. Najlepiej zrobić to w oparciu o domenę własnej firmy.

Po wejściu w https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ wyświetla się nam okno usługi. Następnie klikamy Dodaj Nową Lokalizację i uruchamiamy kreatora, który przeprowadzi nas przez wszystkie kroki tworzenia nowej wizytówki. Warto sprawdzić, czy dla konkretnej lokalizacji nie istnieje już jakaś inna wizytówka. Można to łatwo zrobić w Google.

Pierwsze kroki

Google Twoje Firma poprosi nas na samym początku o wprowadzenie nazwy naszego przedsiębiorstwa bezpośrednio do kreatora. Pamiętajmy, by nazwa ta uwzględniała to, czym się na co dzień zajmujemy. Warto też pomyśleć o zaznaczeniu opcji „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”, jeśli usługi przez nas realizowane są bezpośrednio w siedzibie Klienta.

Co jeśli lokalizacja nie istnieje w Google Maps?

Może się zdarzyć, że dana lokalizacja po prostu nie istnieje w Google. Co wtedy? Najlepiej dodać znacznik samodzielnie, bezpośrednio na mapie. Warto jednak pamiętać, że nasza wizytówka będzie przez Google weryfikowana, co może przełożyć się na usunięcie wizytówki z Google.

Jak odbywa się weryfikacja firmy w Google?

Jeśli już wiesz, jak dodać stronę do Google, musisz pamiętać, że "wyszukiwarkowy gigant" będzie chciał zweryfikować prawdziwość Twoich danych. Może on wysłać na konkretny adres (podany w wizytówce) list, w którym znajdzie się kod weryfikacyjny, który następnie trzeba będzie wprowadzić do systemu.

Czy to już wszystko, co można zrobić by pozycjonować swoją firmę lokalnie?

No niestety, albo na szczęście nie. Samo dodanie firmy pomimo iż proces w podstawowej formie jest prosty to daje symboliczne efekty.

Wizytówkę trzeba sumiennie uzupełnić:
  • Dobrać odpowiednie słowa kluczowe i wiedzieć jak je użyć by nie naruszyć regulaminu.
  • Wyselekcjonować odpowiednie fotografie
  • Dodać i systematycznie dodawać nowe wpisy w wizytówce.
  • Dbać o aktualność godzin otwarcia.
  • Zachęcać do zbierania opinii.
  • Zamieszczać odpowiednio przygotowane wpisy na innych stronach internatowych.

Jeśli potrzebujesz agencji, która z dużym doświadczeniem i sumiennym działaniem zrobi to za Ciebie zobacz nasz specjalny projekt www.mojafirmawsieci.pl


Oceń artykuł:

przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy

Kategorie wpisów na blogu

Najnowsze wpisy

Szukasz specjalisty od reklamy w internecie?
skorzystaj z naszych usług!

Reklama internetowa

 

Social media