Blog


10.08.2017

Ile kosztuje strona internetowa?

Zastanawiasz się komu zlecić zrobienie strony internetowej i jaki to będzie koszt? Podpowiemy czym się kierować w wyborze specjalisty i przedstawimy co obejmuje wycena strony



Ile kosztuje strona internetowa?

Ceny za wykonanie tego samego projektu strony internetowej mogą się diametralnie różnić w zależności od specjalisty, z którym się skontaktujemy. Propozycje stawek mogą zaczynać się już od 1 tysiąca złotych, a kończyć nawet na kilkunastu tysiącach. O powodach tego zjawiska i o tym jak wybrać najlepszą ofertę pisać będziemy w tym artykule.

Wycena strony — czyli skąd biorą się te różnice w cenie?

Tak odmienne stawki mają kilka przyczyn. Jedną z nich jest oczywiście doświadczenie. I będzie ono miało swoje odzwierciedlenie zarówno w cenach wyższych, jak i niższych. Przykładowo programista w dłuższym stażem pracy, może zażądać więcej za zrealizowanie prostego projektu, gdyż jego działalność jest już swoistą marką, a ilość klientów, jaką obsługuje, nie ma końca. Z drugiej strony, może też on uznać konkretne zlecenie za niewielki problem, który może zrealizować w kilka godzin, co ostatecznie przełoży się na niższą stawkę za jego pracę. Jest to, jak widać, kwestia indywidualnego podejścia konkretnego specjalisty i trudno jest dyskutować z jego racją, gdyż w jednym, jak i drugim przypadku będzie ona zasadna.

Cena do jakości

Jeszcze inną kwestią, którą warto poruszyć odnośnie różnic cenowych, jest oczywiście jakość wykonania konkretnego projektu. Tutaj widełki, mogą rzeczywiście podlegać ogromnej amplitudzie. Jedni fachowcy, tworząc swoje projekty, dbają o każdy szczegół, natomiast inni starają się jedynie spełnić minimalne wymagania, które pozwolą im uzyskać zapłatę. W wielu przypadkach ci pierwsi mogą zostać uznani za "zdzierców", gdyż efekt końcowy nie będzie znacznie różnił się wizualnie od tego specjalisty, który zaoferował nam zrobienie strony za kilkaset złotych. Diabeł jednak tkwi tutaj w szczegółach, które niestety nie są łatwe dla zauważenia dla kogoś spoza branży.

Z "szablonu" i kodowana od zera

Strony internetowe można tworzyć na wiele różnych sposobów. Ba. Wykonać można je nawet bez najmniejszej znajomości HTML. Wystarczy, że otworzymy online odpowiedni kreator (lub ściągniemy go na komputer), a wtedy cały kod będzie ukazywał się naszym oczom w sposób graficzny. Nasze zadanie będzie wtedy polegać na dopasowaniu poszczególnych elementów, grafik i innych w taki sposób, aby wszystko tworzyło kompletną całość — co oczywiście zajmie nam dobrych kilka godzin. Jednak skonstruowane w ten sposób strony generują w kodzie dodatkowe linijki, które są słabo postrzegane przez wyszukiwarkę. Osoba, która tworzy strony za bezcen, prawdopodobnie korzysta z tego rodzaju rozwiązań, którym daleko od nie tylko profesjonalizmu, ale również rzeczywistej użyteczności.

Ile kosztuje strona internetowa?

Strona kosztować będzie tyle, ile powinna, jeśli dokładnie określimy to, czego oczekujemy od końcowego produktu. Warto zatem dokładnie dopracować jej projekt i przygotować szczegółową specyfikację. A po otrzymaniu wyceny i podpisaniu umowy, czekać na jej ukończenie. Jeśli jednak będzie wydawać się zbyt niska, spróbujmy zasięgnąć porady u drugiego specjalisty.

Co jest ważniejsze od ceny strony i na jakie rzeczy warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji interaktywnej?

 

  1. strona internetowa agencji - mówi się, że "szef bez butów chodzi" ale czy tak naprawdę skorzystał byś z usług takiego szewca?
  2. portfolio - firmy bez portfolio, konkretnych i działających stron nie mają dowodu na to, że to co obiecują jest wiarygodne
  3. responsywność - czyli to jak strona działa na smartfonach. Sprawdź stronę agencji oraz jej portfolio także pod tym kontem, bo dziś już ponad połowa ruchu w internecie to ruch z komórek.
  4. referencje - jeśli ktoś znajomy współpracował z tą firmą i na konkretnym przykładzie swojej realizacji opowie nam o pozytywnym wydźwięku współpracy to jest to dobry wyznacznik.
  5. opinie w Google i na Facebooku (choć bardziej wiarygodne są te na Facebooku, bo tam więcej użytkowników jest nieanonimowych

Na zakończenie, pamiętaj, że strona internetowa jest Twoją wizytówką, często klienci oglądają ją przed zobaczeniem Ciebie. Jeśli będzie byle jaka to takie zdanie będzie miał o Tobie, Twój potencjalny i być może niedoszły klient. Jeśli chcesz na tym zaoszczędzić uważaj, bo to może przynieść większe straty.

Pytania na które odpowiadamy w tym artykule:

  • Co składa się na wycenę strony
  • Dlaczego ceny tego samego projektu strony są tak rożne?
  • Jaki związek ma cena strony z jakością strony?
  • W jaki sposób robione są strony internetowe?
  • Na co zwracać uwagę przy wyborze specjalisty do zrobienia strony?

Najnowsze wpisy

Social media