Blog


07.08.2017

Tworzenie stron internetowych dla restauracji

Strona dla restauracji to bardzo dobry sposób przyciągniecie nowych konsumentów. Przedstawiamy podstawowe elementy jaki powinna zawierać dobra strona restauracji



Tworzenie stron internetowych dla restauracji

Większość z nas lubi sobie dobrze zjeść, co nie tylko pozwala poczuć błogie uczucie sytości, ale także poprawia samopoczucie. Jako, że obecnie jesteśmy mocno zabiegani i stale gdzieś pędzimy, a szczególnie wtedy gdy jesteśmy turystą w obcym mieście zlokalizowanie dobrej restauracji jest na wagę złota. To na jaki lokal gastronomiczny się zdecydujemy, w dużej mierze zależy od internetu, gdyż to właśnie w sieci rozpoczynamy swoje poszukiwania. W związku z tym strona internetowa dla restauracji jest ważnym elementem promocji lokalu. Podnosi też prestiż firmy i zapewnia stały dopływ klientów. Co powinna zawierać taka witryna?

Tworzenie stron dla restauracji, czyli smaczna witryna dla gastronomii kluczem do sukcesu

Nie jest żadną tajemnicą, że konsumujemy już wzrokiem. Jeśli coś wyda nam się apetyczne, to znacznie chętniej po to sięgniemy. Tak samo jest w przypadku strony internetowej restauracji. Witryna powinna zachęcać do zapoznania się z ofertą i skorzystania z niej. Układ i wygląd stron powinny być czytelne i estetyczne, dzięki czemu internauta zacznie postrzegać lokal jako uporządkowane miejsce. Nie może zabraknąć także galerii, w której znajdować się powinny zdjęcia dostępnych potraw oraz zdjęcia sali. Podczas ich wykonywania należy zadać o dobre oświetlenie i wystrój. Jako, że w restauracji najważniejsze jest jedzenie, należy je odpowiednio wyeksponować. Piękne zdjęcia potraw mówią więcej niż opis na połowę strony. Warto zlecić wykonanie zdjęć profesjonalistom, którzy wydobędą z serwowanych potraw jeszcze więcej, niż jest to możliwe. Świeża i soczysta potrawa będzie zachęcać do odwiedzin i skorzystania z usług.

 

Co jeszcze powinna zawierać strona internetowa restauracji?

Oprócz smakowitych zdjęć na stronie internetowej lokalu gastronomicznego nie może zabraknąć dobrze wyróżnionych danych kontaktowych. Chodzi tutaj o umieszczenie numeru telefonu w nagłówku, adresu oraz mapy dojazdu. Mile widziane jest zamieszczenie wskazówek, jak dojechać do restauracji.

Strona z CMS czy bez?

Stawiając na system CMS, możemy samodzielnie zmieniać treści zawarte na witrynie, czyli modyfikować menu, galerię czy też dodawać na bieżąco informacje o promocjach. Niestety wyposażenie strony internetowej posiada pewne wady:

  • Strony z CMS mogą wymagać nieco więcej zasobów serwera przez co co roku musimy płacić więcej za hosting.
  • Koszt utworzenia strony z systemem zarządzania treścią jest również większy.
  • CMS nie potrafi przebudować wszystkiego na stronie więc w przypadku skomplikowanych aktualizacji nadal musimy zwracać się do programisty stron internetowych, a to w przypadku takich stron jest to trudniejsze i bardziej kosztowne niż w przypadku stron statycznych.

Zatem wszystko jest kwestią specyfiki naszej restauracji jeśli często potrzebujemy zmian to CMS się przyda, jeśli te zmiany są raz na miesiąc lepiej współpracować nadal z twórca swojej strony.

Pozycjonowanie stron restauracji w wyszukiwarce Google

Nie zapomnijmy też o pozycjonowaniu, gdyż konkurencja na rynku jest spora. Dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania możemy liczyć na przyciągnięcie szerszego grona odbiorców, co przekłada się na mierzalne zyski. Ważny jest tutaj dobór słów kluczowych bo o ile w mniejszym mieście np. restauracja Rejowiec może być to łatwiejsze, to restauracja Chełm czy zdecydowanie jeszcze bardziej trudna restauracja Lublin będzie o wiele bardziej kosztownym słowem kluczowym. W takich sytuacjach należy rozważyć czy nie warto poszukać mniej popularnych fraz "typu domowe obiady" wszystko zależy od naszego budżetu.

Pamiętajmy jeszcze o jednym. Facebook wymaga dobrych opinii użytkowników. Dbajmy o nie tam jak i o te w Google. To także ma pośredni w pływ na pozycjonowanie strony naszej restauracji.

Zintegrowanie strony z Facebookiem

Na naszej stronie internatowej możemy dodać widet naszego fanpage na Facebooka. Można to zrobić w postaci popularnego języka, który wysuwa się gdy najedziemy na niego muszką. Innym sposobem jest umieszczenie widżetu Facebooka w stopce strony.

Widet fanpage jako język
Widet fanpage umieszczonego w stopce

Pytania na które odpowiadamy w tym artykule:

  • Co należy brać pod uwagę podczas tworzenia strony dla restauracji?
  • Co powinna zwierać strona internetowa dla restauracji?
  • Jakie są zalety i wady strony z CMS?
  • Jakie są sposoby na pozycjonowanie strony restauracji?
  • W jaki sposób zintegrować stronę restauracji z facebookiem?

Najnowsze wpisy

Social media